AVE ART Ostrava>Aktuality>Studenti střední a vyšší odborné školy opět v Granadě

Studenti střední a vyšší odborné školy opět v Granadě

4/11/2022

V neděli 23. 10. 2022 vyrazilo 20 žáků a dva pedagogové do Granady za poznáním umělecké techniky yesería do firmy Artesanía Nazarí http://artesanianazari.es/. Kromě uměleckého vzdělávání poznávají i Granadu, okolní města, lidi, kulturu, místní společenský život a mnoho dalšího. Skupina bude ve Španělsku do 11. 11., kdy je čeká návrat do Ostravy.

Deníček žáků:

23. a 24. 10. 2022, Cesta a první den

Náš výlet začal na vlakovém nádraží v Ostravě, kde jsme se všichni sešli. Cesta vlakem byla zdlouhavá, kvůli výlukám, ale aspoň jsme se všichni ještě prospali. Na hlavním nádraží jsme se rozdělili na dvě skupinky a autobusem se dopravili na letiště. Na letišti nás čekalo nemilé překvapení v podobě více prodaných letenek, než je míst v letadle. Ochotní zaměstnanci tento problém rychle vyřešili a mohli jsme přejít ke kontrolám. Po kontrolách jsme se všichni rozutekli po letišti a nasvačili se. Zanedlouho se nám otevřel gate a mohli jsme do letadla. Cesta nám utekla rychle a proběhla bez problémů, až na menší turbulence při klesání. Na letišti jsme si vyzvedli své kufry a čekala nás tam velmi milá paní řidička. Všichni jsme měli hrozný hlad, ale v autobuse nás čekala večeře, najedli jsme se a prospali cestu. Po příjezdu do Granady nás čekalo nádherné počasí, i když bylo něco málo před půlnocí, krásná atmosféra města a pouliční zpěváci, kteří nás doprovázeli skoro celou cestu. V hostelu nás čekala milá majitelka, která nám řekla pravidla a rozdělila nám pokoje. Všichni jsme padli do postele a spali jako malé děti.

Ráno nás čekala snídaně formou bufetu, každý si dal co chtěl a šli jsme se připravit na pokoje. Vyzvedla nás milá Honorata a jela s námi do firmy. Ve firmě nás čekala prezentace o technice, prohlídka a základní informace. Poté jsme jeli zpět na hostel, kde jsme řešili harmonogram a organizační věci s učiteli a do oběda jsme měli volno. Někteří se šli projít, protože bylo nádherných 29 stupňů, skicovat nebo odpočívat na pokoje. Po obědě jsme šli do prostorů mobility, kde nás čekala Honorata, která nám připravila hodinu španělštiny. Do večeře jsme měli ještě spoustu času, proto jsme někteří ještě dodělávali skici nebo se procházeli. Na večeři byla výborná polévka, která všechny nadchla a zasytila. Po večeři jsme šli ještě načerpat trošku místní atmosféry a opět jme usnuli jako malé děti.

Bandurová Vanesa, Jankovičová Barbora

25. 10. 2022

Dnešní ráno začalo tím, že se nám nechtělo vůbec vstávat. Když už jsme se konečně probrali, čekala nás výborná snídaně. Po snídani jsme se rychle dochystali a vyrazili na autobusovou zastávku, odkud jsme jeli do firmy. Ve firmě jsme dostali zástěry a vrhli jsme se všichni do práce. Nejdříve jsme navštívili sádrovnu, kde jsme se učili správný poměr vody se sádrou. Nalili jsme směs do forem a šli jsme navrhovat vlastní ornament Yesería, který jsme si následně přenesli na sádrovou plochu. Vzápětí se všem začal ozývat žaludek, tak jsme si udělali pauzu a vyrazili do místního obchodu. Po dlouhé frontě jsme konečně vyrazili zpět do firmy, kde jsme již začali rýt do navlhčené sádrové kachle. Čas ve firmě nám rychle utekl a najednou jsme byli v autobuse na cestě na oběd. Jakmile jsme dojedli, šli jsme skicovat přírodniny, po čemž jsme šli na naší hodinu španělštiny. Měli jsme pak chvíli volno, dokud jsme nešli na večeři.

Šimurdová Vendula, Lago Evelina

26. 10. 2022

Dnes jsme se probudili do dalšího slunečného dne, který jsme začali vydatnou snídaní. Po čtyřech hodinách ve firmě strávené pracováním na našich návrzích Yeseríe, které už někteří začali barvit, jsme měli oběd a pár hodin volna před naplánovaným workshopem, kde nás čekalo překvapení. Dostali jsme seznam zajímavých úkolů, které jsme měli splnit ve dvou skupinách. Byly mezi nimi úkoly, např. fotky s lokálními lidmi, hledání míst, až po focení se u památek. Měli jsme hodinu na splnění všech úkolů a výherní skupina dostala tašku s odměnou. Setkali jsme se všichni před budovou, kde jsme se rozdělili, někteří šli zpátky na hostel a někteří se šli projít ulicemi. Po večeři v osm jsme měli opět volný čas, kterého každý využil dle svého.

Šimurdová Vendula a Lago Evelína

28. 10. 2022

Dnes jsme se výjimečně probudili dříve než obvykle. Čekal nás další horký den, teplota dosahovala něco málo přes 30 ° C, což je na tuto roční dobu neobvyklé. Ráno cestou do firmy bylo příjemně. Ve firmě jsme dnes zkoušeli barvit prostorové tvary. Cestou zpět začalo být horko, ale naštěstí jsme šli rovnou na oběd, takže jsme se venku více už nemuseli zdržovat. Po obědě jsme si udělali poznávací procházku, při které jsme viděli kousek z kultury jako jeskynní domy a tradiční španělské ulice. Cestou se nám naskytl nádherný pohled na Granadu.

Matěj Pečarka

29. 10. 2022

Dnes v sobotu jsem se probral do nádherného chladného rána. Ihned jak jsem vykoukl z okna našeho pokoje, ovál mě vánek energie. Po snídani jsme vyrazili na autobusovou zastávku, odkud jsme soukromým autobusem vyrazili do nové destinace Španělska, do Malagy. Cesta sice trvala trochu déle, ale aspoň se někteří z nás mohli trošku vyspat po brzkém vstávání. Cca dvě hodiny po výjezdu z Granady jsme dorazili do Malagy, která z autobusu díky palmám a kompozice budov připomínala spíše Miami nebo Los Angeles. První zastávka byla v muzeu automobilů a výtvarna. Asi nejvíc se mi na celém muzeu líbila sekce amerických tzv. muscle cars. Ale celkově byla pro mne výstava velmi zajímavá. Po kocháni se ladnými křivkami automobilů z celého světa jsme zavítali do hlavní katedrály v Malaze. Zde mě nejvíce zaujala architektura celého objektu. Stropní lodě byly opravdu mistrovským dílem, které budilo pocit majestátnosti, ale také bezpečí. Další částí programu byla návštěva Alcazaby de la Malaga. Krásného komplexu zahrad, místností, hradeb a uliček na vyvýšeném místě, z kterého šlo vidět na celé Miami...teda, Malagu. Ale asi nejvíce jsme se všichni těšili na to, až půjdeme k moři. To se také stalo a radost byla vidět na všech z nás. Zjistili jsme ale, že moře je studenější než byly naše předpoklady. To nás ale neodradilo. Pár z nás si nasbíralo mušle jako vzpomínku nebo jako hezký dáreček, který budeme moct přivézt naším rodinám. Celkový den se opravdu vydařil a myslím si, že jsme si ho všichni užili. Na zážitky z tohoto výletu budeme určitě doma vzpomínat.

Ondřej Voznička

30. 10. 2022

Dnešek byl den, kdy většina lidí vstala o dost později, jelikož nás čekal volný den, ve kterém nebyl žádný povinný program. Což bylo super a mohli jsme si tak všichni odpočinout. Každý své volno využil jinak, někdo hlavně odpočíval, jiní byli venku a někteří dělali věci do školy nebo skicovali. Jediné co bylo v dobrovolném programu byla dopolední mše a večerní západ slunce nad Granadou. Obojího se účastnilo pár lidí. Mše byla celkem zajímavá, jediná škoda toho byla, že probíhala ve španělštině, takže jsme nerozuměli. Ve tři hodiny pak následoval oběd. Poté rozhodně neprohloupili lidi, kteří si vyšli na západ slunce. Bylo to krásné a pěkné, plus panovala dobrá nálada. Po tom co jsme se vrátili ze západu jsem měli pořád volno a byl čas si ještě zajít do města a užívat volného dne. Za mě to byl super odpočinkový den.

Štěpán Šalmík

31. 10. 2022

V pondělí jsme zahájili den tím, že jsme posnídali a připravili jsme se opustit hostel, abychom zase začali pracovat na naší yesería technice. Dneska měly naše skupiny rozdělené úkoly: - skupina studentů, kteří se učili techniku poprvé, dostala desku od našich provozovatelů, kterou měli za úkol vybarvit různými barvami, - druhá skupina pokročilejších žáků dostala od Antonia kousky odlitků, které měli za úkol vyleštit a poupravit. Po praxi nás čekala cesta na hostel a oběd. Po obědě jsme měli volný čas, kdy jsme mohli pracovat na svých skicách a odpoledne jsme měli mít výlet po městě s naší průvodkyní Aňou, ale výlet byl odložen. Místo toho jsme si udělali náhradní plán na Halloween, že si uděláme kostýmy a večer vyrazíme do města se projít. Vrátili jsme se před 10 na hostel, a tím jsme zakončili náš den.

Patrik Řehák

1.11. 2022 státní svátek

Ráno bylo příjemné. Snídaně byla až na 8:45, takže jsme si všichni déle pospali a nabrali síly před naším výšlapem na Sierru Nevadu. V 9:30 jsme vyrazili směr zastávka autobusu. Autobus nás zavezl až skoro k naší dílně, kterou denně navštěvujeme a tam začal náš výlet. Pár metrů jsme šli městem, poté jsme přišli do úchvatné krajiny, kterou v Česku nenajdete. Vyprahlá zem, malé odolné keříčky, které zvládají překonávat vysoké teploty, žádná voda, jenom písek a kamení... no prostě nádhera. Už na začátku nastal malý problém v trase, kdy jsme malinko bloudili, a nakonec jsme zjistili, že jdeme jinudy, než se plánovalo, ale všechno dobře dopadlo a i přes místy náročný terén, jsme dosáhli vrcholu. Tam nás čekala zasloužená odměna, nemyslím tu svačinku (oběd, který jsme měli zabalený s sebou), kterou jsme si tam snědli, ale ten nezapomenutelný výhled. Tam jsme na sebe byli všichni pyšní a plní energie. Dále jsme chvilku pokračovali po hřebeni pohoří a následně po serpentinách dolů, teda po... my jsme si cestu spíš zkracovali přímo dolů skrz ně. Vyšli jsme zezadu Alhambry a tam nám už zbývalo jenom seběhnout dolů a byli jsme zpátky u hostelu, zvládli jsme to za krásných pět hodin. Cestou jsme se ještě stavili do večerky pro pití, jelikož výlet byl, co se pití týče, velice náročný, některým ani dva vypité litry nestačily. Po pořádném doplnění tekutin jsme měli volno až do večere. Někteří zalezli do postýlky, jiní se vrhli na dodělávání věcí do školy. Po večeři, tradiční španělské tortille, zhodnotil, pan učitel, některé z našich skic a jinak jsme měli volno až do večerky.

Emma

2. 11. 2022

Středeční ráno začalo jako každý jiný den, snídaní. Po snídani jsme se vydali do dílny, kde jsme dále pokračovali na našich rozpracovaných pracích. Někteří vyrývali, barvili, jiní zase upravovali hotové práce. Po dílně nás čekal oběd, na který se vždycky těšíme. V pět jsme měli hodinu španělštiny, do té doby jsme mohli odpočívat nebo kreslit. Na naší předposlední španělštině jsme probrali měsíce, dny, barvy a čísla. Pak už jsme měli jen volno a večeři.