Chcete studovat v anglickém jazyce a přesto zůstat v České republice?
Zde je návod Lukase Káni, bývalého studenta Ave Art, který studuje obor Graphic Design na britské vysoké škole Prague College. Právě úspěšně dokončil 2letý program Graphic Design HND (A Higher National Diploma) a v příštím školním roce bude pokračovat v programu Graphic Design BA (Hons), což odpovídá českému bakaláři.
„Chtěl jsem zůstat v oboru, kterému jsem se věnoval již na střední škole, čili grafice. Danou vysokou školu jsem zvolil na základě recenzí, jejich různých ocenění a podobně. Také mě zajímalo, jak je škola mezinárodně uznávaná. Dále mě zaujalo to, že při dokončení bakalářského či jiného titulu obdržím zároveň britský, mezinárodně uznávaný diplom. Také jsem chtěl, aby studijní systém byl odlišný a více propojený s praxí.
Normálně škola přijímá do oboru kolem osmi uchazečů, ale někdy vezme i 12, v tom případě je daná skupina rozdělena na dvě menší.
Moje příprava na studium probíhala hned po střední škole, kdy jsem musel absolvovat pomaturitní studium angličtiny a také úspěšně složit zkoušky pro potřebný jazykový certifikát potřebné úrovně. Během pomaturitního studia jsem zároveň pracoval na svém vlastním portfoliu.
K přijetí ke studiu na naší škole jsem musel sepsat motivační dopis v angličtině, zaslat své portfolio společně s maturitním vysvědčením a také ostatní vysvědčení ze všech čtyř ročníků střední školy. Dále pak jsem musel absolvovat pohovor v angličtině a doložit mezinárodně uznávaný certifikát z angličtiny (minimální požadavek naší školy byl úroveň FCE). Na základě těchto parametrů se škola rozhodne, zda budete schopni studia v angličtině a zda máte šanci dosáhnout na některý z nabízených titulů.
Momentálně je studium v pohodě. Nejtěžší však bylo ze začátku prvního semestru pochopit, co škola v jednotlivých projektech vyžaduje a jak se budou projekty hodnotit. Celý studijní systém a kritéria jsou totiž zcela odlišné od střední školy. Takže jsem byl v podstatě zmatený, protože jsem nevěděl, co po mě vlastně škola chce, abych udělal. Na střední škole jsem dostal jasné zadání - třeba vytvořit 5 návrhů plakátu, ale na této škole dostanu zadání, jako třeba vyřešit nějakou problematiku nebo vymyslet způsob jak dosáhnout nějakého cíle. Jakou formu zvolím a jaká media zvolím, to už je v podstatě jedno, důležité je, aby to bylo potencionálně funkční a efektivní.
Další překážkou byl jazyk. Ačkoli jsem byl na střední škole jeden z těch lepších a dále pak úspěšně absolvoval pomaturitní studium angličtiny, nemohl jsem se rovnat ostatním studentům, kteří mluví anglicky jako my česky. Mnoho z nich totiž studovalo mezinárodní střední školy v angličtině. No zkrátka jsem oproti ostatním byl nejhorší v angličtině, což bylo velice nepříjemné při každém prezentování mých prací nebo postupů, které jsme museli prezentovat před celou třídou. Nejlehčí pro mě byla práce v počítačových programech, které jsem oproti ostatním studentům zvládal úplně perfektně. Také jsem, na rozdíl od zbytku třídy, znal různé grafické techniky a také různá pravidla, postupy, základy kresby, malby, proporce těla, perspektivu a podobně.
Mám vlastní portfolio, které je ve formě webových stránek. Jsou tam převážně práce z VŠ, ale také mimoškolní projekty a Erasmus, který jsem absolvoval během studia na AVE ART.“
http://layw.cz/arts-and-crafts.html
Lukasovi moc děkuji za poskytnutý text a přeji mu další úspěchy ve studiu na Prague College. RJ
Menu:
Copyright AVEART Střední soukromá umělecká škola a základní umělecká škola Ostrava
Školní