AVE ART Ostrava>Aktuality>Interiérový design podle španělských designérů

Interiérový design podle španělských designérů

19/10/2023

Díky program Erasmus+ vycestovalo 10 žáků s paní učitelkou Kellermannovou do firmy Centro Formativo en Diseno Internacional SL, kde získávají nové znalosti, dovednosti a zkušenosti v oboru Interiérový design. Skupina stráví na zahraniční odborné mobilitě ve Španělsku 12 dní a každý den nám posílají zápisky z jejich deníku, abychom mohli jejich pobyt sdílet.

16.10.2023 - Nikol Szkanderová

Dnes jsme se sešli ve 07:45 a jeli vlakem C2 cca půl hodiny. Poté jsme tak 10 minut šli pěšky do firmy. Hodina začala prezentací a seznámením s našim novým učitelem jménem Eleazar. Navrhovali jsme ve skupinkách po dvou židle, které jsme poté obhajovaly ostatním. Měli jsme za úkol vybrat návrh ze dvojičky a ty vylepšit, další den budeme nadále pokračovat. Upřímně jsem čekala, že budeme spíše navrhovat pokoje v jiném programu než sketch-up nebo se více zaměříme na typy interiéru ve Španělsku. Jsem ale ráda, že i navrhování nábytku se podle mého názoru bude hodit. Odpoledne jsme dnes měli volno a mnoho z nás se šlo projít po městě. Já jsem osobně šla na jedny wafle do Waffle love, které můžu doporučit.

17.10. 2023 – Simona Jurištová

Dnešní den začal pro změnu srazem v 8:30. Měli jsme přednášku o stylech (např. futurismus, dadaismus, surrealismus, kubismus,..), které jsme pak měli použít při navrhování židle. Ve skupinkách po dvou jsme pak prezentovali naše výsledné návrhy. Náš učitel nám dal pár tipů, jak bychom to měli pozměnit a jak bychom nad tím měli přemýšlet, abychom více zachytili ten daný směr. Potom následovala druhá prezentace o pop artu, renesanci, stylu Bauhaus,… Následně jsme dostali za úkol si vybrat jeden styl a udělat koláž z fotek. Pak jsme jeli zpátky na hostel, kde jsme si dali oběd. Po dobrém obědě jsme se vydali metrem k moři. Bylo krásné počasí a moře mělo příjemnou teplotu. Byla jsem velice mile překvapena, že pláž byla celá písečná. Cestou zpátky nám paní učitelky koupily zmrzlinu

18.10. 2023 - Jiřina Waluszová

Dnes jsme vytiskli obrázky pro návrhy našich obývacích pokojů z předchozího dne ve třídě. I když jsme zkoušeli neznámé styly, podařilo se nám vytvořit něco působivého. Učitel byl také ohromen, i když nám dal několik návrhů, jak se dále zlepšit. Dnes večer jsme měli tropickou párty. někteří koupili zdejší ovoce a udělali nám všem ostatním výborný ovocný, nealkoholický nápoj s kousky ovoce a hráli jsme poznávací hru. Poté jsme všichni jen seděli, poslouchali hudbu a poznávali se dále. Celkově příjemné zakončení tak stejně hezkého, slunečného dne.

19.10. 2023 - Zuzana Sojková

Náš den začal velice záživnou cestou na vlak. Pokračovali jsme do firmy, kde nás pan Eleazar dnes učil pracovat v novém programu Solidworks. Kótovali jsme půdorys bytu a dozvěděli jsme se spoustu nových informací. Následovala cesta zpátky a oběd. Po obědě jsme vyrazili do města skicovat krásy španělské architektury, které jsme pak následně konzultovali na společném setkání na terase.

20.10.2023 - Stela Rainischová

Dnešní den jsme začali prezentovat náš interiér podle požadavků klientů, co jsme vytvořili v předchozích dnech v různých stylech. Také jsme hledali ceny nábytku, který jsme vybrali a konečnou cenu za celé vybavení bytu. Poté jsme pokračovali v práci v Solidworks a učili jsme se, jak vymodelovat stěny pokojů a jak do nich udělat otvory pro okna. Odpoledne jsme se šli podívat do centra města a prohlédnout Katedrálu La Seu ,což je gotická stavba s neoklasickými prvky a zlatým grálem a na kostel svatého Nikolase.

21.10.2023 - Babiák Mikuláš

Dnešní společnou akci jsme startovali o půl deváté ráno, 3 h jízdou soukromým autobusem do Zaragozy, první destinace v Zaragoze byl palác Aljaferia. Palác je jednou ze 3 arabských, významných staveb ve Španělsku. Obsahoval krásnou islámskou výzdobu. Druhá destinace byla Katedrála del Salvador, exteriér katedrály absolutně nekorespondoval s romansko-gotickým úžasným interiérem. Po přestávce na oběd a průzkumu města, jsme navštívili Baziliku Panny Marie na Sloupu, obří římskokatolický kostel, s úžasnou architekturou a výzdobou v barokním stylu. Tam se ještě všichni, kromě mě (nemám rád výšky) vyvezli výtahem do velmi, velmi vysoké zvonice s úžasným výhledem (prý). Hned poté, nás vyzvedl autobus a okolo desáté večer jsme už byli na apartmá.

23.10.2023 - Foltinová Nelly

Dnešní den jsme zahájili srazem v půl 9 ráno. Jeli jsme půl hodiny vlakem do Benifaió. Pokračovali jsme v modelování bytu. Elle nám ukázal, jak vložit nábytek do interiéru. O obědové přestávce jsme šli společně na oběd do restaurace. Po pauze jsme se naučili, jak ukládat a vkládat nábytek do modelu v Solidworks. Odpoledne jsme měli volný program a šli jsme společně s Emmou, Stelou a Mikulášem nakupovat. Procházeli jsme se po centru města několik hodin a před 9 jsme se vrátili na hotel.

24.10.2023 - Emma Sekaninová

Dnes jsme se sešli v 8:00 a vyrazili jsme na vlak. Dnešní výuka začala tím, že jsme si zkoušeli navrhovat logo školy. v softwaru Solidworks, abychom jej mohli nechat vyrýt do dřeva. Což jsme mohli umožnit díky přístroji CNC. Také jsme si názorně ukázali, jak přístroj používat a jak s ním zacházet. Poté jsme se vrátily zpátky k počítači a začali jsme přípravu k 3D tiskárně. Také kdykoliv, když jsme měli čas nebo byli po předu, tak jsme začali připravovat finální prezentace tohoto pobytu. A tak jsme v 16:00 končili a měli jsme volný program až do 23:00, kdy jsme se potkali na střeše a byli nám rozdány dotazníky ohledně pobytu a organizaci. A tím dnešek skončil.

25.10.2023 - Klaudie Anna Kotas

Dnes jsme se sešli polovina skupiny v 8:30 a šli do tržnice - Mercat Central Valencia. V 9:30 se k nám připojila druhá polovina a šli jsme ke galerii – IVAM.  Byli jsme tam do 12:00 a šli jsme do parku posvačit. Po svačině jsme se vydali směr Museum of Science Valencia. Byla to dlouhá, ale krásna procházka parkem. Po 3 km jsme došli k jeho nádhernému komplexu. První úchvatný pohled byl na jednu z budov a vodní plochy. Po dalším jednom kilometru jsme došli k naší destinaci -  Oceonografic. Nápis názvu na budově byl imitací buď to mořské hladiny nebo rybích šupin s odleskem světla. Dojem byl podle úhlu pohledu člověka. Celý tento komplex byl převážně v podzemí. V první budově byly informace, suvenýry a úvod co můžeme od této návštěvy očekávat. Mapování bylo celkem v pořádku, ale ukazatelé byly, vlastně nebyly. Celé to bylo krásně situované. Měli jsme sraz v 16:30 a šli jsme na show s delfíny. Výborný nápad zaujetí, ale titulky byly jen někdy a mluvilo se španělsky. Poté jsme měli ještě rozchod do 17:30. Na 18:00 jsme šli do Hemisferic na promítání. Promítali zde život pod mořem, globální oteplování a život ve velké hloubce moře. Promítání skončilo v 18:45, pak jsme šli směrem k ubytování. Došli jsme před 20:00. Měli jsme volný čas do 21:00 jako každý den. V tuto dobu jsme vyplňovali dotazníky pro Mobilitu. Dnešní celodenní výlet byl plný zážitků.

26.10.2023 -Max Marian Wegmann

Dnešní den jsme zahájili tradičním srazem v 8:00 před hlavním vchodem budovy. Poté jsme společně vyrazili na vlak a do firmy U-MAKEIT. Dnešní výuku Ele zahájil tím, že nám představil svého kamaráda a spolupracovníka Hasena, který je odborníkem pro 3D tisk a obsluhu strojů. Naučil nás, jak zpracovat model v softwaru tak, aby byl možný pro 3D tisk. Následně nám představil samotné stroje. Na konci pracovního dne jsme všechny modely připravili pro tisk a už bylo třeba pouze trpělivosti až modelky budou hotové (9h). V 14:50 jsme měli společný oběd s koordinátorkami Verčou a Natali. Po společném obědě a úspěšném získání certifikátu jsme se rozloučili a měli poslední volný program. V 20:00 museli být všichni na ubytováni, protože proběhly konzultace prezentací s našimi vyučujícími. A tímto jsme ukončili náš předposlední den ve Španělsku.