AVE ART Ostrava>Aktuality>Fotografie a její zpracování ve španělském městě Valencie

Fotografie a její zpracování ve španělském městě Valencie

19/10/2023

V neděli ráno vycestovalo 8 žáků střední školy a 2 studenti vyšší odborné školy oboru Multimediální tvorby na zahraniční odbornou stáž do španělského města Valencie. Jejich stáž je zaměřena na fotografii a její zpracování a to vše je učí španělský fotograf Aurelio Tosta. Studenti mají výuku každý den od 9.30 do 14.30 a v pátek 27. 10. 2023 je čekají závěrečné obhajoby vlastní tvorby a to v jazyce anglickém.

Studenti s námi sdílí svůj deníček, který budeme postupně doplňovat.

16.10.2023 první den ve Valencii, Jakub Zajíček

Po dlouhé a vyčerpávající cestě jsme včera večer dorazili do Valencie. I přes únavu jsme však byli ráno připraveni a nastoupeni včas před našim novým domovem. V noci občas zahučel vlak nebo šel slyšet hluk ulice. Po chvíli čekání pro nás přišla slečna Gábi, která nás odvedla na naše nové pracoviště skrze historickou zástavbu Valencie. Na místě nás přivítal Aurelio, náš vedoucí a valencijský fotograf, který nás bude provázet celým Erasmem. Během prvního dne jsme si zopakovali základy focení, malovali světlem a nakonec zachycovali zajímavé okamžiky na náměstí. Po výuce jsme se odebrali na pokoje, kde na nás už čekal oběd, rizoto se zeleninou. Během odpoledne jsme si dali krátkou procházku, abychom trochu načerpali atmosféru tohoto města a den zakončili všichni společně na střešní terase našeho ubytování. S večerem přišel konec našeho prvního dne a zároveň začátek naší cesty ve Valencii.

17.10.2023 druhý den ve Valencii, Eliška Hašková

Dnes nás Aurelio ve firmě učil zachytit kompozici symetrie a kompozici vedoucích linií. Měli jsme velmi zábavné zadání ve formě hledání písmenek abecedy v různých předmětech. Bylo to pro nás všechny zajímavé, protože každý máme jiný pohled na svět. To vše jsme prováděli v místním nádherném parku, kde jsme viděli mnoho architektonických krás. Dokonce pár z nás vidělo i jednu z místních divokých koček. Po obědě jsme vyrazili i spolu s interiérem na pláž. U moře bylo nádherně, vyfotili jsme spoustu skvělých fotek a užili jsme si společně strávený čas. Většina studentů i s paními učitelkami se šlo osvěžit do moře, které bylo podle některých studené, ale i tak to byla naprostá paráda. Výlet jsme zakončili zmrzlinou a vydali se do svých pokojů.

18.10.2023 třetí den ve Valencii, Nikol Slívová

Dnešní den jsme opět zahájili ve firmě, kde jsme však strávili jen necelou hodinu, protože jsme společně s Aureliem vyrazili do města umění a věd. Bylo tam nádherně. Opět jsme fotili kompozici symetrie a kompozici s vedoucími liniemi, což jsme dělali a vysvětlovali si předešlý den. Navíc jsme však měli za úkol pracovat s teplotou fotek a jejím zabarvením. Odpoledne jsme se vrátili na pokoje, dali si oběd, odpočívali, nebo šli do města. Večer nás už ale čekala party ve stylu “Tropicana” plná exotického ovoce a hudby připravená našimi paními učitelkami na střeše našeho ubytování.

19.10.2023 čtvrtý den ve Valencii, Francesca Mackrill

Dnes jsme strávili celé dopoledne v učebně fotografie. Dnešní zadání bylo vytvářet umělecké portréty sebe. Všichni jsme měli velmi kreativní nápady. Využili jsme různé textury a barvy pozadí, pomůcky a všichni se i hezky oblékli či namalovali. Také jsme i vyzkoušeli jiná osvětlení. Po dokončení naší práce jsme byli unavení, tak jsme skončili dříve. Na apartmánu jsme se naobědvali a hned jsme se vydali do města dělat 3 skici na libovolné téma. Ve 20:00 jsme měli sráz na střeše. Paní učitelky nám práce vyhodnotili a po dlouhém vyčerpávajícím dnu jsme mohli zpět na apartmán odpočívat a spát.

20.10. 2023 pátý den ve Valencii, Eliška Tartaini

Dnes jsme se sešli opět ve firmě, ale hned poté jsme vyrazili do ulic Valencie pořizovat fotografie street artu. Procházeli jsme několika uličkami, kde jsme viděli umění různých grafik. Během času, kdy jsme strávili v ulicích, nás vzal Aurelio ke vstupní bráně Valencie, kde jsme měli výhled po Valencii. Poté co jsme skončili s fotografováním street artu, jsme se pustili do cvičení balonků. Toto cvičení spočívalo v tom, že někdo praskl naplněný balónek vodou a ostatní měli zúkol zachytit moment kdy balnek praskl a voda vytekla. Po obědě jsme společně s interiérem a učitelkami navštívili kostel Santa Caterina. Kostel byl velký a krásný. Poté co jsme si všichni prohlédli krásy kostela jsme měli volný čas.

22.10.2023 sedmý den ve Valencii, Viktorie Božoňová

Po dlouhé a vyčerpávající včerejší cestě jsme dnes dlouho pospávali. Z postele nás ale vytáhl dnešní výlet do bio parku, kam jsme se dopravili autobusem. První hodinu jsme strávili u zvířat z Madagaskaru, kde jsme mohli vidět například lemury nebo krokodýli. Ve dvě hodiny už na nás čekalo představení. Hlavními účinkujícími byli ptáci, kteří nám ladně létali nad hlavami. Poté jsme si dali oběd na posilněnou a vydali jsme se na cestu savanou. Pozorovali jsme lvy, žirafy, surikaty a další africká zvířata. Nakonec už na nás dolehla únava a my jsme se plni zážitků vydali zpět na apartmány.

23.10.2023 osmý den ve Valencii, Lucie Grossmannová

Dnešním dnem jsme odstartovali týden, ve kterém nás čeká upravování fotek, které jsme pořídili minulý týden. Dnešní dopoledne jsme strávili tedy ve firmě úpravou fotek ve Photoshopu. Každý jsme si vybrali dvě až tři fotky, které zahrnovali kompozici symetrie a kompozici vedoucích linií. Aurelio nám ukázal jak se pracuje s kontrasty a jak docílit dokonalé fotky. Pak jsme se vrátili do našeho ubytování na oběd, než jsme se vydali ven na procházku. Využili jsme příležitost nakupovat a ponořit se tak ještě více do kultury města. Celkově to byl den plný kreativity a zábavy.

24.10.2023 devátý den ve Valencii, Karolína Fedičová

Dnes jsme se znovu věnovali úpravě fotografií, které jsme pořídili minulý týden. Dopoledne jsme se sešli ve firmě a zaměřili jsme se na editaci portrétových fotografií, které náš kamarád pořídil během prvního týdne. Každý z nás si vybral zhruba 5 vlastních portrétů k úpravě, takže jsme pracovali na našich vlastních portrétech. Aurelio nám ukázal, jak pracovat s portréty a jak zdůraznit jedinečnost a živost osob na fotografiích. Po dopolední práci jsme se vrátili do našeho ubytování na oběd a měli další volný čas na další objevování krás Valencie, než náš výlet skončí. Celý den byl stále plný kreativity a zábavy, a bylo inspirující pracovat na zdokonalení našich portrétů a prozkoumávat kouzlo Valencie.

25.10.2023 desátý den ve Valencii, Daniela Pienčáková

Dnešní den jsme započali výletem do galerie moderního umění. Byly zde vyobrazovány sociální problémy z různých dob. Galerie byla vcelku velká. Obsahovala fotky, instalace, kresby a malby. Poté jsme pokračovali ve výletu a navštívili jsme Oceangraphic v areálu Art & Science. Prohlídka trvala přibližně 4 hodiny. Bylo zde mnoho podmořských zvířat, které jsme obdivovali jako například žraloci, medúzy, rejnoci a mnoho dalších živočichů. Výlet v Oceangraphic jsme zakončili u představení s delfíny. Poslední zastávku jsme udělali v L'Hemisfèric kde jsme sledovali dokument na velkém, zaobleném plátně. Mysleli jsme si že dokument bude o vesmíru, ale byl o oceánu a podmořských živočiších. Tento den byl plný cestování ale osobně můj nejoblíbenější.